יום רביעי, 23 במרץ 2016

כמה עולה רכב חשמלי?

אחת השאלות החשובות במאה ה21, נוגעת לשימוש האפשרי ברכבים חשמליים. אלו רכבים שאינם מזהמים, והשימוש בהם הולך ועולה ככל שהזמן עובר. כמובן שעם זאת, עולה השאלה הקונקרטית בנוגע למחיר של הרכב. אחרי הכל, השימוש ברכב החשמלי הוא אמנם יעיל מאד - אבל אתם רוצים לדעת שאתם מלכתחילה תצטרכו להשקיע בו סכום הגיוני. לכן, חשוב להבין כמה עולה רכב חשמלי, וכמובן מעל לכל - מה יכול להשפיע על המחיר הסופי שלו?

השפעות אפשריות על מחירי הרכב

      סוללת הליתיום - קודם כל, חשוב מאד להבין כי העלות של רכב חשמלי מושפעת מהוללה שיש בתוכו. הסוללה היא מצרך יקר יחסית, אבל כמובן שההתאמה של המחיר, היא ביחס ישר לאיכות של הסוללה והיכולות שלה. אם מדובר על סוללה שיש לה יכולת לספק יותר אנרגיה לרכב, לתקופת נסיעה ארוכה יותר, ולמהירויות גבוהות יותר - הרי שהמחיר שלה יעלה. כיום יש גם סוללות שמנסות לספק כל זאת בזמני טעינה קצרים יותר - וזה גם יכול להעלות את המחיר שלה.
      סוג הרכב - למעשה, קשה לדבר על סוג אחד של רכב חשמלי. יש כמה רכבים חשמליים אפשריים. יש הבדל למשל בין רכב גולף שהוא רכב תפעולי פשוט, שיכול להגיע למהירות מקסימלית של 30 קמ"ש לבין רכב של ממש, למטרות נסיעה על הכביש, שמגיע למהירויות כמו כל כלי רכב מנועי אחר. כלי רכב כזה יכול להיות יקר יותר. גם כלי רכב חשמלי לשטח יכול להיות יקר יותר, כי הוא מצויד ביכולות יוצאות דופן של נסיעה בתנאי שטח מאתגרים.
      חדש או יד שניה - כמו בכל שוק הרכבים, גם כשזה מגיע לרכבים חשמליים, אפשר למצוא כיום את השוק המתעורר של רכבים חשמליים מיד שניה. כמובן שכאשר הרכב הוא משומש - המחיר שלו יכול לרדת באופן משמעותי.
 רכבים חשמליים

אז כמה נצטרך להשקיע?


אם מדובר על רכב למטרות תפעוליות כמו רכב גולף, או לחילופין קלנועיות, המחירים ינועו בין 10,000 לבין 40,000 ש"ח. לעומת זאת לכלי רכב שבאים להוות תחליף לרכב המנועי - המחיר יכול גם להגיע ל150 אלף ש"ח ואף מעבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה